Mitkä kaupat koet itsellesi läheisimmäksi? Kerro miksi. Liittyykö se mielikuvaan, hintoihin, joihinkin periaatteisiin, esim. vastuullisuus? - H&M, Cubus, BikBok,Lindex, Lidl. Asiakaspalvelun laatu ei ole niin teennäistä ja tungettelevaa, asiakkaana silti tuntee itsensä tärkeäksi. Usein kyseisissä liikkeissä näkee myyjillä aitoa hymyä ja positiivisuutta mikä tarttuu asiakkaaseen. Palvelu on myös yleensä nopeaa ja vaivatonta. Valikoima on monipuolinen ja edullinen sekä paljon alennusmyyntejä. Myymälätilat ovat aina olleet siistit ja houkuttelevat.
Mitkä ketjut sinusta erottuvat parhaiten, kun puhutaan
a) hintamielikuvasta = Tokmanni, Rajamarket, Minimani, Ikea, Lidl, JYSK
b) arvokkuudesta = Kultakello, Moda, Brändiliikkeet kuten Apple, RayBan.
c) nopeasta asioinnista. = Primark (Espanjassa), Gigantti, H&M, R-kioski
Tehdäänkö sinusta Suomessa tarpeeksi erottuvaa poikkeavia ja ainutlaatuisia ratkaisuja myymälöiden ulkoasuissa? - Suomessa pidetään liiketilat hyvännäköisinä ja siisteinä sekä järjestystä ja ulkoasua muutetaan usein. Myymälän visuaalinen ilme on ollut aina suomalaisilla liikkeillä yksi tärkeimmistä asioista. Tuotteet on aseteltu uusimpien trendien ja mielikuvituksen mukaan ja värimaailma sopii aina yhteen. Tuotteista tehdään laadukkaan, luotettavan ja haluttavan näköisiä.
Pitäisikö SoMen roolia lisätä perinteisen kaupankäynnin rinnalle? Sitouttaisiko se sinut kanta-asiakkaaksi, jos kauppa kommunikoisi kanssasi muuallakin kuin myymälässä?
- Kyllä pitäisi. Nykypäivänä todella moni hoitaa asiansa ja ostokset internetin kautta ja myös se että sinut huomataan muutenkin kuin liikkeessä, tuo välittämisen tunteen asiakkaalle. Onhan siinä omat riskinsä sillä moni turhautuu sähköpostiin satelevista tarjouksista yms.
Tältä näyttää Suomen pienin Alko
Pitäisikö tämäntyyppistä konseptien yhdistämistä olla Suomessa enemmänkin juuri Alkojen ja apteekkien osalta? = Kyllä toisaalta, sillä se säästää aikaa ja vaivaa asiakkaalta että myydään oheistuotteena samoissa tiloissa niitä tuotteita mitä kaupasta ei saa. Mielestäni kannattava idea.
Onko Alkon tulo suoraan ruokakauppojen yhteyteen pelkästään positiivinen asia?
- Alkoholilla mainostus kassalta lähteville asiakkaille on huono siksi, että monella ei ollut tarkoitus ostaa vaikka viiniä mutta heräteostoksena osti, ja alkoholi aiheuttaa meidän maassamme paljon päihdeongelmaa ja rikoksia. Monille, esimerkiksi alkoholiongelmaisille se on kiusaus, että siihen laitetaan Mini-Alko.
Kuulusivatko sinusta viinit ruokakauppaan? Jos kuuluisi, mitä keksisit niille käyttöyhteystuotteiksi.
- Kyllä. Espanjassa ja Maltalla käydessäni ruokamarketeissa oli viiniosasto ja se oli suosittu turistien keskuudessa. Moni osti lahjaksi pulloja tai ruokajuomaksi eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa, se säästää asiakkailta myös aikaa ja vaivaa. Käyttöyhteystuotteina viinirypäleitä, juustoa ja tuc-keksejä sekä viinilaseja/mukeja, pullonavaaja, pullon kylmänä pitäjä- alusta tai ympärys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti